Samenwerken aan toekomstige participatie

Op 1 juni organiseerde RIJK de bijeenkomst ‘Van re-integratie naar maatschappelijke participatie’. Een middag waarin gemeenten en marktpartijen samen in gesprek gingen over hoe we inwoners beter kunnen ondersteunen bij hun weg naar participatie in de maatschappij.

De middag werd geopend door RIJK, gevolgd door een inhoudelijke bijdrage van Erik Rutten (Divosa) over de Participatiewet in balans. Daarna gingen deelnemers actief aan de slag tijdens een workshop waarin de verbinding tussen markt en gemeenten centraal stond. De opbrengsten werden plenair gedeeld, met waardevolle inzichten en praktijkervaringen als resultaat.

Centraal stond de vraag: hoe zorgen we dat de wil en eigen kracht van de inwoner leidend zijn? Daarover ontstonden mooie gesprekken over houding en gedrag, samenwerking in de sociale basis en de randvoorwaarden die nodig zijn om echt verschil te maken.

We kijken terug op een waardevolle bijeenkomst met veel betrokkenheid en inspiratie. Dank aan alle deelnemers voor jullie openheid en bijdrage!